kerüld el a jojó effektust bejegyzés képe

A legtöbb fogyókúrázó már ismeri ezt a kifejezést. A jojó effektus egy állandó súlyingadozás, az időszakos diéta során leadott kilók gyors visszahízása, majd újra leadása és ezek váltakozása.

A jojó effektus kialakulása

A jojó effektus általában azért alakul ki, mert mikor szembesülünk azzal, hogy nagyon elengedtünk magunkat az utóbbi időben, és felkúsztak ránk a kilók, akkor hirtelen akarunk megszabadulni tőle, így hát keresünk egy aktuálisan felkapott diétát, ami nagyon alacsony kalóriafogyasztást jelent, ez pedig más néven a koplalással egyenlő.

Mivel nagyon keveset eszünk, fogyni fogunk ugyan, mert a szervezet az energiahiány miatt kénytelen a zsírraktárakhoz nyúlni, viszont lelassul az anyagcsere, ugyanis a szervezet, ami túlélésre van beprogramozva, igazodik az új felálláshoz, hogy csak nagyon keveset kap és ezért takarékra kapcsol! A szervezeted nem tudja, hogy te most diétázol és a célod, hogy leadj pár kilót, ő csak azt látja, hogy hirtelen kevés élelmet kap, és megijed, hogy nemsokára egyáltalán nem fog kapni, vagy csak sokára, ezért el kezd raktározni, lassítja az anyagcserédet, hogy hosszabb ideig kitartson az a kevés élelem, amit kapott. A szervezeted célja, hogy életben tartson, ezért okosan kell vele bánni. Nem szabad drasztikusan keveset enni, mert annak ez lesz a vége.

A másik probléma, hogy ezt az éheztetős kúrát nem tudjuk a végtelenségig csinálni. Amikor elkezdünk egy kicsit többet enni, már attól hízni fogunk a lelassult anyagcserénk miatt és végül visszahízzuk, amit leadtunk vagy akár még többet is! A jojó effektus éppen ezt a testsúlyingadozást jelenti, amit az ilyen éheztető diéták okoznak. Ami pedig még szomorúbb, hogy a koplalás által nem csak zsírt, hanem rengeteg izmot is veszítünk. A visszahízás ideje alatt pedig kizárólag zsír rakódik le ránk… Éppen ezért a folyamat végére a testzsír százalékunk csak növekszik és rosszabbul fogunk kinézni, mint előtte.

Kerüld el az időszakos diétákat!

Úgyhogy a tanulság az, hogy nincs értelme ezeknek az időszakos diétának, mert ahogy a nevében is van: időszakos! Nem csak a diéta hossza, hanem az eredménye is!

Nem a gyorsaság számít! A jojó effektust úgy tudod elkerülni, ha életmódot váltasz, tudatosan étkezel és mozogsz! Ne siettesd, a tartós eredmény nem egy-két hét alatt születik, ahogy a felesleg sem egy-két hét alatt rakódott le rád.

Fogyj egészségesen, mert így lesz a fogyásod tartós és kerüld el a tévhiteket a fogyásról, amik a siker útjában állnak és a csodakapszulákat!

error: Védett tartalom!
iratkozz fel a hírlevélre

Iratkozz fel!

AJÁNDÉK Teljes Testes Alakformáló, Átmozgató Edzés Videó!

 

MOTIVÁCIÓ

EDZÉS KIHÍVÁSOK

FOGYÁS TIPPEK

Sikeresen feliratkoztál. Pár perc és megérkezik az e-mail az Átmozgató Edzéssel :) Kérlek ellenőrizd a spam-ek között is.