az akaraterőnk véges

Miért könnyebb reggel betartani a diétát, mint este? Miért olyan nehéz az esti órákban helyes döntéseket hozni? Miért nem tudod megállni az esti nasit?

Az akaraterőnk véges!

Mi emberek nap, mint nap együtt élünk a szokásainkkal, ugyanis ezek a szokások könnyebbé teszik az életünket. Ilyen például, ahogy reggel a kávédat készíted vagy megmosod a fogad. Nem kell hozzá döntéseket hoznod. Nem kell újra eldöntened, hogy tegyél-e tejet a kávéba vagy ne, mert minden reggel ugyan úgy iszod, és szokásoddá vált az elkészítése, ezért egyáltalán nem kell rajta gondolkodnod.
Éppen ezért vannak a szokások. A szokásaink azok, amik leveszik a folyamatos „felesleges” döntéshozatalok terhét. Ugyanis nagyon fárasztó lenne, ha újra és újra meg kéne hoznod ugyan azokat a döntéseket, minden egyes nap. Éppen ezért az agy szokássá alakítja, azokat a dolgokat, amiket rendszeresen csinálsz.

A szokásokat viszont nehéz megváltoztatni.

Ugyanis, ahhoz akaraterő és folyamatos újabb döntések kellenek. Ha mondjuk, mostantól tej nélkül akarod inni a reggeli kávéd, de eddig mindig tejjel ittad, akkor minden reggel felül kell írnod a szokásodat és tej nélkül elkészíteni a kávédat. Ha pedig sok ilyen döntést kell meghoznod a nap folyamán, akkor folyamatosan egyre kevesebb energiád marad helyes döntéseket hozni.

Ahogy telik a nap, folyamatosan csökken az energiád és egyre nehezebb lesz tartanod a diétát. Éppen ezért annyival könnyebb reggel még frissen betartani, mint este már fáradtan, hiszen egyre kevesebb akaraterőd marad. Ezért érdemes apránként változtatni a szokásaidon, hogy ne legyen túl nagy kihívás.

Ha sorra hozol jó döntéseket szokássá alakul, de ugyanúgy, ha rossz döntéseket hozol, akkor az is. Tehát minél többször hozod meg a jó döntést, idővel könnyebb lesz betartani.

Rossz szokásokat persze egyszerűbb kialakítani, hiszen kényelmesebbek. Például vonzóbb este fáradtan munka után beülni a TV elé, mint nekiállni edzeni, hiszen míg a TV előtt fetrengés pihentető, addig az edzés fárasztó.

Viszont ha a célod az, hogy lefogyjál és formásabb alakod legyen, akkor bizony meg kell hoznod a helyes döntéseket nap, mint nap, hogy elérhesd a célodat.
Minél többször hozod meg a jó döntéseket, annál könnyebb lesz, hiszen idővel szokássá fog alakulni. A sikeres és egészséges fogyáshoz, viszont be kell tartani pár fontos szabályt, hogy elkerüld a visszahízást, a jojó effektust. Valamint fokozatosan szoktatni magad a mozgáshoz, hogy elkerüld a sérülést, és könnyebben életmóddá váljon.

error: Védett tartalom!
iratkozz fel a hírlevélre

Iratkozz fel!

AJÁNDÉK Teljes Testes Alakformáló, Átmozgató Edzés Videó!

 

MOTIVÁCIÓ

EDZÉS KIHÍVÁSOK

FOGYÁS TIPPEK

Sikeresen feliratkoztál. Pár perc és megérkezik az e-mail az Átmozgató Edzéssel :) Kérlek ellenőrizd a spam-ek között is.